Måndag 14 December 2009

Buy Paracetamol Without Prescription

Av david

Buy Paracetamol Without Prescription, 13 december, strax efter klockan ett på natten. Buy generic Paracetamol, Hon ringer flera gånger från taxin och sista gången förstår jag genom den sena lördagsdimman att hon finner situationen i bilen obehaglig. Jag drar på mig rocken och går ner för att möta henne och när bilen kör fram och hon stapplar ut fräser hon mot taxichauffören och skyndar mot porten, 125mg, 150mg, 200mg, 250mg. Buy Paracetamol from mexico, Utanför restaurang Sacre Couer står tre män som genast uppmärksammar henne och medan jag byter några ord med chauffören ser jag hur en av dem närmar sig och börjar prata medan hon slår in koden. Hon ignorerar honom och försvinner in genom porten och männen garvar och visslar, Indianapolis, Indiana, San Francisco, California.

När jag kommer upp i lägenheten har hon satt sig på toaletten med öppen dörr, Buy Paracetamol Without Prescription. Paracetamol trusted pharmacy, Den korta svarta kjolen är uppdragen och hon vaggar huvudet fram och tillbaka med slutna ögon.

- Du borde vara mer försiktig, köpa Paracetamol online, Osta Paracetamol online, Jotta Paracetamol verkossa. Buy Paracetamol online no prescription, - Vad menar du. säger hon och tittar upp, Paracetamol withdrawal, snort, alcohol iteraction. Buy Paracetamol Without Prescription, - Bara att du borde vara försiktig. Paracetamol FDA approveds, - Så fint att du bryr dig.

Vi ligger på sängen och snackar och dricker vin från en box och hon är på ett jobbigt humör och pikar mig och märker ord och jag känner hur jag blir mer och mer förbannad och hon säger att hon är hungrig och vill att jag ska steka några ägg åt henne, El Paso, Texas. Washington, D.C. Seattle, Washington. Buy Paracetamol without prescription, - Du kan steka dina jävla ägg själv.

- Okej då, order Paracetamol from mexican pharmacy.

Hon går ut i köket och sätter på gasen på spisen men fumlar och har sig och det blir ingen låga och jag ser för mitt inre hur hon kommer sätta eld på sig själv eller något annat och går upp och knuffar undan henne och tänder spisen, Buy Paracetamol Without Prescription. Rx free Paracetamol, - Jag fixar det här, säger jag och knäcker ner två ägg i pannan, 0.4mg, 0.5mg, 1mg, 2.5mg. Kjøpe Paracetamol online, bestill Paracetamol online, - Okej då, säger hon och lägger armarna om min midja och när jag går till kylen för att lägga in äggpaketet trippar hon efter med armarna fortfarande om mig och jag känner irritationen växa och drar loss hennes armar och knuffar in henne i sovrummet, Detroit, Michigan, San Jose, California. Paracetamol coupon, - Var inte så jävla jobbig.

- Du kan vara jobbig, order Paracetamol no prescription, Japan, craiglist, ebay, overseas, paypal, säger hon och studsar upp från sängen lika fort som hon föll. Buy Paracetamol Without Prescription, När äggen är färdiga lägger jag mig på sängen och hon sätter sig vid sidan om på golvet och vilar tallriken på mina lår. Det flyter fram äggula från äggen och hon doppar ett finger i det gula kletet och smetar ut över min mage, buy cheap Paracetamol no rx. Jacksonville, Florida, Columbus, Ohio, - Ge fan i det där.

- Vadå, buy Paracetamol from canada. Where can i find Paracetamol online, säger hon och tar lite till och smetar ut över låret.

Det svartnar, Buy Paracetamol Without Prescription.

Jag tar det andra ägget i handen och trycker in det i hennes bakhuvud och mosar ut i håret, 1000mg, 2000mg. Austin, Texas, Memphis, Tennessee, - Hur fan känns det nu.

Hon sliter sig loss och faller bakåt och tar sig upp på fötter och stapplar ut i hallen i trosor och linne, where can i buy cheapest Paracetamol online. Buy Paracetamol without a prescription, - Men vad gör du. Buy Paracetamol Without Prescription, säger hon och börjar famla efter kläder som ligger utsprida över golvet.

Jag kommer efter och det pulserar av svart bakom ögonen och en del av mig vill dra henne nära och en annan slå henne på käften, Chicago, Illinois. Houston, Texas. Buy Paracetamol online cod, Jag drar henne nära.

- Låt mig vara, Boston, Massachusetts. Charlotte, Carolina. San Diego, California. Dallas, Texas. San Antonio, Texas, Jag vill inte vara kvar här. Jag vill hem, Buy Paracetamol Without Prescription.

Jag tar hennes hand och för den till mitt ansikte och daskar till, online buying Paracetamol hcl. Paracetamol for sale, När jag släpper slår hon till av egen kraft. Först med öppen hand och sedan sluter hon den och slår mig över tinningen och en gång till över näsan och jag känner det varma blodet bubbla upp och jag vrider hennes hand bakom ryggen och säger åt henne att sluta för jag vet att om hon slår en gång till kommer jag slå och från det finns ingen väg tillbaka, Paracetamol samples. Oklahoma City, Oklahoma. Las Vegas, Nevada, - Vilket svin du är. Buy Paracetamol Without Prescription, Jag är så förbannat trött på dig, vet du det, säger hon.

Jag föser in henne i sovrummet och ner på sängen och där håller jag om henne, Philadelphia, Pennsylvania. Phoenix, Arizona. Where can i buy Paracetamol online, Först gör hon motstånd sedan sluter hon sina armar kring mig.

Vi ligger i tystnad och mörker och jag känner det svarta bakom ögonen släppa och andningen återgå till det normala, order Paracetamol online c.o.d. Comprar en línea Paracetamol, comprar Paracetamol baratos, - Jag har ägg i hela håret. Jag vill duscha, Buy Paracetamol Without Prescription.

Jag följer henne till badrummet och hon kliver i badkaret och sätter sig ner medan jag fräser ut klumpar av koagulerat blod i handfatet, 5mg, 50mg, 75mg, 100mg. Where can i order Paracetamol without prescription, När jag vrider på duschen lägger hon sig raklång och jag sköljer hennes kropp och hår och lutar mig över henne och plockar bort äggbitar som fastnat. Jag tar en handduk och torkar henne och hjälper henne upp, New York. Los Angeles, California. Købe Paracetamol online, αγοράζουν online Paracetamol, Vi går till sängen och hon huttrar av håret som fortfarande är blött och vi lägger oss och håller om och ögonen sluts och sömnen drar och natten är mörkare än någon jag tidigare kan minnas.

- Det ska inte behöva vara så här, buy Paracetamol no prescription. Paracetamol from canadian pharmacy, Jag vill inte träffa dig mer, säger hon, 400mg, 450mg, 500mg, 625mg. Online buy Paracetamol without a prescription, Trots att hon ligger alldeles intill kan jag knappt urskilja henne i mörkret. Buy cheap Paracetamol. Farmacia Paracetamol baratos, Paracetamol online kaufen. Paracetamol price. Acheter en ligne Paracetamol, acheter Paracetamol bon marché. Paracetamol over the counter. Fort Worth, Texas. Denver, Colorado. Nashville-Davidson, Tennessee. Portland, Oregon. Purchase Paracetamol online. Order Paracetamol online overnight delivery no prescription. Australia, uk, us, usa. Baltimore, Maryland. Milwaukee, Wisconsin. 650mg, 800mg, 875mg, 900mg. Paracetamol trusted pharmacy. Paracetamol samples. Kjøpe Paracetamol online, bestill Paracetamol online. Boston, Massachusetts. Charlotte, Carolina. Buy cheap Paracetamol. Paracetamol for sale.

Similar posts: Buy Theophylline Without Prescription. Buy Bactrim (Cotrimoxazole) Without Prescription. Comprar en línea Ferrous tab., comprar Ferrous tab. baratos. Buy cheap Phenytoin. Buy Rifampicin cap. without prescription.
Trackbacks from: Buy Paracetamol Without Prescription. Buy Paracetamol Without Prescription. Buy Paracetamol Without Prescription. Buy Paracetamol Without Prescription. Köpa Paracetamol online, Osta Paracetamol online, Jotta Paracetamol verkossa. Buy Paracetamol no prescription. Acheter en ligne Paracetamol, acheter Paracetamol bon marché. Buy Paracetamol without prescription. Paracetamol from canadian pharmacy.



38 kommentarer till “Buy Paracetamol Without Prescription”

  1. Måndag 14 December 2009

     Mattias skriver:

    Förbannat bra.

  2. Måndag 14 December 2009

     Pageturner skriver:

    Kan inte annat än hålla med Mattias.

  3. Måndag 14 December 2009

     mh skriver:

    Jag kan bara hålla med föregående kommentatorer. Riktigt bra skrivet.

  4. Måndag 14 December 2009

     moisthlm skriver:

    Själv blir jag mest irriterad. Jag hoppas verkligen att du låtit fantasin skena, för så där kan man väl för sjutton inte hålla på? Och speciellt inte att romantisera det som du gör i texten. Du förtjänar bättre, David. Och det gör hon med all säkerhet också.

  5. Måndag 14 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Mattias, Pageturner och MH>> Tack!

    Moisthlm>> Nej, det är så jag minns natten till söndagen. Men du får gärna utveckla hur du menar att jag romantiserar, själv tycker jag nämligen att det är det sista jag gör. I stället är det en just en saklig redogörelse där romantisering såväl som att skriva läsaren på näsan medvetet undvikits.

    Verkligheten är inte romantisk.

  6. Måndag 14 December 2009

     Amatören skriver:

    Jag funderade också på om du hade skarvat för att göra storyn bättre. Men sen tänkte jag att det kanske är det som är tjusningen med texten. I vilket fall som helst: Mycket bra beskrivning av irritation som växer.

  7. Måndag 14 December 2009

     Flanören skriver:

    Känns jävligt osunt det där förhållandet.

  8. Måndag 14 December 2009

     M skriver:

    På ett sätt kanske jag kan förstå vad moisthlm menar. Jag håller inte med om att det är romantiserat, för som du säger, är det snarare ärligt, naket, och sakligt. Dessvärre är det inte första gången du skriver om osunda förhållanden som detta, fast tidigare i past tense. Det jag vill säga är ju att konstnärer/författare använder ofta förhållandet till sitt förflutna som inspiration, och ibland kan det finnas en tendens att man håller sig kvar till självdestruktivt beteende/destruktiva förhållanden för konstens skull. Omedvetet ibland. Så klart inte sagt att du gör det, min vän, men jag förstår att det kan röra upp känslor hos andra, eftersom din återberättade erfarenhet ligger så nära i tiden. Om jag nu gör mig förstådd i huvudtaget. Inte menat att du försöker leva som en svår författare men att du kanske får nån slags kick av den sortens smärta. Du känner att du lever.

    Som vanligt skriver du bra, jag gillar hur du sätter ord!

    Kram

  9. Måndag 14 December 2009

     maria skriver:

    Jag gillar hur du alltid lyckas illustrera dina texter med passande bilder, det kan ju inte vara helt enkelt?

  10. Måndag 14 December 2009

     moisthlm skriver:

    Jag menar att du romantiserar våldet och det osunda i relationen. Det är inget jag som läsare känner att du tar avstånd ifrån, istället tolkar jag det som ytterligare en text som ska lära småbrudar att äkta kärlek är svart och svår. Att det är passion, när man bara måste klösa och bita.

    Kanske är det inte så du menar, jag hoppas att det inte är så du menar, men sådan är min tolkning. Därför blir jag irriterad och tänker att väx upp för i helvete! Och sluta replikera bilden att kärlek måste vara destruktiv och skitig för att vara riktig. Det känns bara gjort.

  11. Måndag 14 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Amatören>> Komprimerat men inte skarvat. Tack!

    Flanören>> Visst, men det här visar bara ena sidan av myntet.

    M>> Njä, jag fyller ju snart trettiofem och gillar det lugna livet. Jag förstår hur du menar men det är inte riktigt min grej. Jag arbetar inom vården och ser mig inte som någon svår konstnärssjäl. Tack för slutklämmen och kram!

    Maria>> Tack, men det är faktiskt mest slumpen och snabba beslut som avgör vilken bild det blir.

    Moisthlm>> Ja du Mo, då har du nog tolkat texten helt uppåt väggarna. Det är en skildring av en faktisk händelse och det behövs knappast några pamfletter eller något uttalat avståndstagande för att det ska nå fram att det inte är sunt att smeta in varandra med ägg och slåss.

    “ytterligare en text som ska lära småbrudar att äkta kärlek är svart och svår. Att det är passion, när man bara måste klösa och bita.”

    Vadå äkta kärlek? Vad vet du om vår relation som inte jag vet? Och vilka är småbrudarna som jag försöket lära upp? Tjejen i texten är i din egen ålder.

    Du, som trots allt känner mig någorlunda väl, borde vara klokare än att dra de slutsatser du dragit av texten.

  12. Måndag 14 December 2009

     Miss Mod skriver:

    Bra skrivet. Texten gjorde ont att läsa. Håller inte med Moisthlm och M. Jag läser dig regelbundet, och uppfattar det inte som om du romantiserar dålig kärlek eller konstnärsliv. Mera som att du håller på med en tålmodig och grundlig uppgörelse med dig själv, ditt “tidigare (nuvarande) liv” och dina destruktiva sidor. Om jag träffade dig live tror jag inte att jag skulle se åt dig alls. Du verkar inte vara min typ alls. Men jag tycker att du skriver modigt, bra och intressant. Som skribent gillar jag dig. Som skribent har du min sympati och min respekt.

  13. Måndag 14 December 2009

     Carolinka skriver:

    “There was no laughing understanding in his face. His face was drawn, austere in cruelty, ascetic in passion, the cheeks sunken, the lips pulled down, set tight. She jumped to her feet, she stood, her arms thrown back, her fingers spread apart. He did not move. She saw a vein of his neck rise, beating, and falling down again.
    Then he walked to her. He held her as if his flesh had cut through hers and she felt the bones of his arms on the bones of her ribs, her legs jerked tight against his, his mouth on hers.
    She did not know whether the jolt of terror shook her first and she thrust her elbows at his throat, twisting her body to escape, or whether she lay in his arms, in the first instant, in the shock of feeling his skin against hers, the thing she had thought about, had expected, had never known to be like this, could not have known, because this was not part of living, but a thing one could not bear longer than a second.”
    s. 216, Ayn Rand - The Fountainhead

    Egentligen finns det inget relevant samband, då handlingarna i din text inte verkar handla om något undermedvetet samförstånd utan snarare om någon form av känslomässig instabilitet, destruktivt beteende och psykisk misshandel. Det är skrämmande att läsa det du skriver, men det gör det inte mindre äkta och välskrivet, verkligheten behöver inte vara romantisk som du säger. Själv är jag tacksam att du vågar dela med dig för du berör verkligen.

  14. Måndag 14 December 2009

     moisthlm skriver:

    Du skriver inte till henne, du skriver till oss din publik, och jag vidhåller att du gör det på ett romantiserande sätt. Dramaturgin är identisk med vilken kärleksroman som helst. Precis sådant som de tonårsflickor jag refererar till lärt sig eftersträva. Först drömskt, sedan destruktivt och så drömskt igen. “Vi är inte bra för varandra, men vi vill ju ha varandra så jävla mycket”-prosa.

    Just eftersom jag känner dig tror jag inte för ett ögonblick att du inte vältrar dig lite i den smutsiga romantiken. Och det får du så klart göra så mycket du vill. Jag kommer bara inte att ställa mig upp och jubla. Det spelar ingen roll att texten är vacker och välskriven. Jag tycker att innehållet doftar svagt unket, och det står jag för.

  15. Måndag 14 December 2009

     citronmuffin skriver:

    jag bara älskar hur miss mod som från ingenstans slänger in det helt onödiga “Om jag träffade dig live tror jag inte att jag skulle se åt dig alls. Du verkar inte vara min typ alls.” bara för att klargöra att david minsann INTE är hennes typ. vad nu det har med något att göra.

  16. Tisdag 15 December 2009

     J skriver:

    Såklart det är ett jävla självupptaget ältande, detta kan även hittas i Gustav Gelins blogg.Samma skrot och korn och du jag vet att du varit våldsam mot tjejer förr backofff

  17. Tisdag 15 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Miss Mod>> Oj, tackar för sympatin och respekten, och för att du läser så klart! Vet bara att jag mår bra av att skriva och då även om livets mellanrum.

    Carolinka>> Hehe, måste medge att jag blev lite chockad över att jämföras med Ayn Rand då det är en författare som inte direkt tillhör de personliga favoriterna. Men tack för de vänliga orden!

    Moisthlm>> Andelen tonårstjejer som söker sig in på Barstol är förmodligen bra mycket mindre än vad en del av oss skulle önska, men även om så vore skulle jag inte anpassa mitt skriveri efter det.

    Du behöver inte gå längre än till kommentarerna här för att se att dina farhågor hamnar på skam. De flesta klarar faktiskt av att tänka och dra slutsatser utan att bli skrivna på näsan med ett påklistrat moraliserande.

    Det finns ingen medveten dramaturgi i texten på det sätt du låter antyda. Jag återger vad som hände från det att vi träffades tills dess att vi somnade. Händelseförloppet är givetvis komprimerat och ur min synvinkel, vilket säger sig självt, men thats it.

    Man måste nog söka med ljus och lyckta för att se vad som skulle vara romantiskt i den här texten. Jag kan inte se det och det kan inte heller den andra berörda parten. Och nej, det lär inte gå till historien som ett stort romantiska ögonblick, varken för henne eller mig.

    Citronmuffin>> Inte hugga bara för att ett ben dyker upp.

    J>> Det är fritt fram att skriva vad du tror dig veta. Jag har inget att dölja.

  18. Tisdag 15 December 2009

     anders skriver:

    Kan inte annat än hålla med Moisthlm: Det bärkar åt skogen om man tänjer gränserna så där. Dessutom är det nåt äckligt över att vilja slå någon och sedan vilja ha den personen. Ett jävla skitförhållande skulle man kunna säga. Vet inte säkert men båda ni verkar ha allvarliga alkoholproblem så kanske därför allt destruktiva

  19. Tisdag 15 December 2009

     moisthlm skriver:

    Att romantisera är inte detsamma som att vara romantisk. Det handlar om att skönmåla något, att ge en idealiserad bild av något. För mig är din text i det närmaste definitinen av en romantiserad bild av våld i ett förhållande. När det är så jävla fel att allt bara blir rätt och man inte kan låta bli att ge sig på varandra. Det är en stereotyp jag inte kan tänka mig att du är omedveten om och därmed också borde förhålla dig till. Jag efterlyser inte moraliserande, men gärna lite problimatiserande.

    Du är ju the self professed Skräpclown. Försök inte inbilla mig att du är något annat än smutsromantiker, att det är en image du gärna när (både här och i din egen blogg)och som du får tjejer genom.

    Jag är ledsen att jag inte kan sälla mig till den sedvanliga barstolslovkören. Jag har helt enkelt kommit att förvänta mig mer än välskrivna inlägg, det vet vi ju alla att du kan producera. Hade ingen aning om att herrn var så vansinnigt snarstucken, då skulle jag självklart slängt in fler lovord för att massera ditt ego.

  20. Tisdag 15 December 2009

     Anonymous skriver:

    Jag tycker det ligger något i det mo… skriver. Jag läste också texten som att den romantiserar, romantiserar på det där sättet gubblitteraturen ofta gör. Den där väx upp nu-känslan infinner sig, som mo… även påpekat, vilken den ofta gör i läsning av dessa män. Men att skildra destruktiva relationer är ofta lika svårt som skildra sex på ett bra sätt. Däri tror jag mycket av problemet ligger.

  21. Tisdag 15 December 2009

     Fabbe skriver:

    Jag fick en rätt stor obehagskänsla av det jag läste, precis som flera påpekat så känns det hela romantiserat och i brist på bättre ord, skönmålat. Första tanken var att jag hoppades att det skulle vara fiction för inte fan kan man bete sig sådär och sen stoltsera med händelsen på ett sånt här sätt på nätet. Hade det varit jag hade jag mått jävligt dåligt över det som hänt och börjat fundera på allvar över mitt eget beteende.

  22. Tisdag 15 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Anders>> Det handlar om känslor, sånt är sällan logiskt. För dig kanske, men inte för det stora flertalet av oss. Och våra alkoholvanor har jag svårt att tänka mig att du skulle vara särskilt insatt i.

    Moisthlm>> Som du förstår behöver du inte förklara skillnaden mellan romantisk och romantisera för mig, men det är ju trevligt att du lägger ner energi. Det är du som antytt att det skulle ligga något romantiskt över hela situationen (Vi är inte bra för varandra, men vi vill ju ha varandra så jävla mycket), något varken hon eller jag upplevde. Och jo, att efterlysa ett i texten aktivt (och överflödigt) avståndstagande är att efterlysa moraliserande. Men det förstår du ju också, egentligen.

    “Försök inte inbilla mig att du är något annat än smutsromantiker, att det är en image du gärna när (både här och i din egen blogg)och som du får tjejer genom.”

    Åh, så nu skriver jag som jag gör för att ragga tjejer. Mig veterligen var det tre år sedan jag träffade någon via bloggen och henne kom jag att vara tillsammans med i två år, men hey, du vet väl bäst.

    Att bemöta den typen av påståenden du kommer med är snarast en självklarhet, särskilt när de kommer från en vän, och nej, jag är inte ett dugg intresserad av att du ska massera mitt ego.

    Anonym>> Vilken gubblitteratur är det du hänvisar till? Ge mig några exempel så jag får en chans att förstå hur du menar. När jag skrev texten försökte jag medvetet vara saklig och ickeromantiserande. Precis som jag skrev till Mo, verkligheten är inte romantisk.

    Fabbe>> Vad är det som känns romantiserat och skönmålat? Är att redogöra för en händelse och stoltsera samma sak? Det låter som en väldigt märklig slutsats av texten.

  23. Tisdag 15 December 2009

     J skriver:

    Vad vill du säga alla dina förhållanden beskrivs ju som problematiska, och ja du dricker nog en del tror inte det går en vecka utan redogörelser över barrundor bag in box sippande jada jada jada. Grejen är att hade det varit kuk i dig hade du backat vid första provokationen denna natt. Och nej känslor är inte lätt men jag tror många många män (hej 50 cent) backar långt tidigare en du. Du har inte världens bästa rykte bland söderbönor innan så keep calm Bukowski MVH/Jonas

  24. Tisdag 15 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Jonas>> Aja, du hade alltså inga smaskiga avslöjanden att komma med. Så förvånande.

  25. Tisdag 15 December 2009

     Enok skriver:

    Det här påminner väldigt mycket om något du hade skrivit på din gamla blogg om ett tidigare förhållande..

  26. Tisdag 15 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Enok>> Förstår precis vilket inlägg du menar, way back in 2006. Ibland upprepar sig historien.

  27. Onsdag 16 December 2009

     mh skriver:

    Jag vet inte om alla dessa som kommenterat dig känner dig irl men jag tycker det ofantligt fascinerande att de “dömer” dig efter EN text. Ännu mer efter en blogg med inlägg som faktiskt är fragment ur ditt liv. Ditt liv där du som skribent själv väljer att ta fram eller dölja en faktiskt händelse eller icke-händelse med alla sina möjliga detaljer.
    Jag menar på att du delar med dig en text, en otroligt välskriven sådan, där du absolut INTE romantiserar något.
    Det är det enda jag som läsare egentligen kan kommentera efter:
    HUR du skrivit något.
    Din text landar hur den vill hos läsaren men läsaren ska akta sig för att tro sig ha patent på hur du tänkt eller inte tänkt när du skrivit något.
    Att sitta bakom en dataskärm och tro sig VETA hur du är och inte är är så naivt. Vill man dessutom “hjälpa” en “våldsbenägen alkoholist” (en del verkar se dig som en sådan) så hjälper knappast en kommentar på en blogg.
    Då är det bättre att hjälpa de människor man har i sin närhet i det verkliga livet med sina problem istället. Där har man ändå fått ta del av personernas karaktärer till fullo. Något man absolut inte kan påstå att man gör här.
    Att sunt förnuft ska vara så ovanligt. Suck.
    Ha det bra, kram.

  28. Onsdag 16 December 2009

     Pageturner skriver:

    Vad som verkligen fascinerar mig är att personer syftar på att David är våldsam. Var det inte han som fick tvätta sig ren från blod?

  29. Onsdag 16 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    MH>> Att folk dömer ut händelsen som sådan har jag givetvis förståelse för och något annat hade jag inte heller väntat mig. Precis om du säger är det däremot förvånande att höra att jag skulle romantisera eller skönmåla det hela. Kanske ligger det för nära inpå för att jag ska kunna se det med nyktra ögon, men när jag läser om texten kan jag inte se något romantiserande. Och det tål att upprepa att den uppfattningen delas av den andra personen som var med.

    Moisthlm är en vän till mig och vi avslutade diskussionen på telefon i stället.

    Pageturner>> Som jag ser det var det en situation som stegrades där vi båda tänjde på och passerade gränsen för hur man ska bete sig mot en annan person.

  30. Torsdag 17 December 2009

     J skriver:

    jag kan avslöja om du vill men du jag sa inte jag skulle görat.
    DU VET NOG SJÄLV

  31. Torsdag 17 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Jonas>> VARFÖR LJUGER DU? Du antyder att du vet saker om mig men ännu har det bara varit skrammel i tom plåtburk.

    Jag har givetvis ingen aning om vad du yrar om så släng fram det. Men gissningsvis kommer du inte göra det av den enkla anledningen att du inte sitter på något.

  32. Fredag 18 December 2009

     anders skriver:

    MH och pageturner: Ni är så söta, hur gamla är ni? 20? 22? “stackars söta David skulle väl aldrig göra nåt så dumt..” Vi som vet vem den riktige David är (egentligen behöver du bara läsa hans blogg) vet att han varken spottar i glaset eller bangar för en fight. Inget fel i det egentligen tycker det bara är skrattretande med alla små blåögda brudar som går på myten skräpclownen

  33. Fredag 18 December 2009

     Pageturner skriver:

    Anders: Tack. Tycker själv att jag är söt. Jag är även omtänksam och intelligent. Jag känner inte David i verkligheten och kommer med största sannolikhet aldrig att träffa honom.
    Jag försvarade honom inte. Hade aldrig agerat på det sättet någon av dem gjorde. Men det får stå för mig. Likväl vad de gör får stå för dem.
    Jag tycker verkligen att det är fascinerande över att ingen reagerade på att det i texten står att han blir slagen. Det var bara ett enkelt konstaterande.
    Har ingen önskan att försvara honom. Det klarar han nog bättre själv.
    Allt jag har åsikter om, är att det var en bra text. Så låt mig nu tycka det jag vill, så låter jag dig göra detsamma.
    I fortsättningen skulle jag även uppskatta om du inte kallade mig och min vän (mh) för brudar, eller hävda att vi skulle vara “små” och naiva. Vi känner inte dig. Du känner inte oss.

  34. Fredag 18 December 2009

     mh skriver:

    Jag är 29 år gammal och valde att endast kommentera inlägget och hur det var skrivet. Inte någonstans har jag givit dig eller någon annan (och def. inte David) anledning att tro att jag skulle gilla att bli slagen. Inte heller har jag skrivit att jag uppmuntrar ett överdrivet alkoholintag. ELLER att jag tror att David är oskyldig. (Jag känner inte människan!)
    Den som dock känner honom och tycker att han är destruktivt i sitt beteende tycker jag ska ta sitt ansvar till fånga och försöka hjälpa honom irl istället. Inte fjanta runt med kommentarer på en blogg.
    Om du verkligen tror att en blogg berättar allt om en människa så får det stå för dig. För mig är det skrattretande OCH då vill jag verkligen inte ens tänka på din ålder.
    Jag skrev att jag inte tyckte att han romantiserade något.
    Stor skillnad.
    Gör om, gör rätt.

  35. Fredag 18 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Anders>> Känner vi varandra?

    ALLA>> Läser man den här tråden är det lätt att få för sig att jag dras med alkoholproblem. Visst, jag är kanske inte den som spottar i koppen men jag är sällan den som dricker mig särskilt berusad heller. Och för tillfället har jag en helt vit vecka, vilket går alldeles lysande.

  36. Lördag 19 December 2009

     Elli skriver:

    Jag ignorerar tråden och fascineras istället av det faktum att vissa människor blir ett så starkt beroende…
    Kram till den fantastiska skribenten!
    /E

  37. Lördag 19 December 2009

     David Ärlemalm skriver:

    Elli>> Ibland får trådar ett liv långt utanför det egentliga inlägget. Tack!

  38. Torsdag 15 April 2010

     Barstol » Blog Archive » Closing time skriver:

    [...] och Händelser om natten [...]

Skriv en kommentar